De eerste twee weken in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Roos Westervelt - WaarBenJij.nu De eerste twee weken in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Roos Westervelt - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken in Palermo

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

18 Januari 2015 | Italië, Palermo

Lieve mensen, wat lijkt het al weer een tijd geleden dat ik een bericht heb gedaan op waarbenje.nu. Maar dit kan nu omdat we in een bed and breakfast zitten. Dat leg ik allemaal nog uit waarom. toen we eenmaal vrijdag eind van de middag aankwamen in Palermo kon ons avontuur beginnen. Om half 6 ongeveer landden we in Palermo airport. Dat is een erg klein vliegveld vergeleken met Nederland. Toen we uitstapte moesten we nog even op onze koffers wachten toen we die hadden moesten we op de plek ter bestemming gebracht worden. Dus we liepen naar buiten en gelijk kwamen er allemaal taxi mensen naar ons toe die ons wilde helpen. Eenmaal de juiste keuze gemaakt en daar gingen we. We hadden een taxichauffeur die niet echt engels kon en wij natuurlijk geen woord italiaan dus een leuk gesprek konden we niet voeren. na ruim 3 kwartier kwamen we aan en moesten we wachten op de huisbaas van de anderen meiden omdat die van ons er niet kon zijn. Toen gingen we onze spullen afzetten bij onze appartementen en later lekker ons eerste diner nuttigen in Palermo. Spaghetti pesto had ik. Na dit lekkere avondmaal zijn we twee aan twee naar onze appartementen gegaan. Eenmaal thuis hebben wij nog even ons huisje wat beter bekeken en ons even vergaapt aan het mooie uitzicht op ons dakterras. Toen dat gebeurd was zijn we lekker gaan slapen want van al het reizen en indrukken konden we dat wel gebruiken. De volgende dag was het weekend en konden we ons een beetje oriënteren. we hadden nog vrij tot woensdag want we waren netjes op maandag op stage 5 januari maar bleken ze hier nog vrij te zijn ivm de drie koningen. Dus 7 januari beginnen. We werden gelijk heel warm welkom geheten en kregen van elke collega een knuffel. De eerste paar dagen moeten we veel kijken en vragen stellen als we dat wilde. Ik voelde me gelijk op mijn gemak hier op stage. Het gaat hier zo anders dan in Nederland dus daar moesten we wel heel erg aan wennen. We werden op de groepen in gedeeld, Evelien op de baby's Anne op de dreumesen en Demi en ik op de peuters en kleuters tot 5 jaar. We gingen een beetje tussen de kinderen zitten en mee doen met de dag. Om 2 uur zat onze stage dag er op. er volgende nog 2 voor het weekend. In het weekend hebben we de stad een beetje bekeken en zijn we op zoek gegaan naar een supermarkt. Maar dat is wel even anders dan in Nederland ze leven veel meer van de markt en er zijn wel kleine winkeltjes maar die hebben ook niet altijd alles. We hebben wel een H&M en Zara en foodlocker gezien hier. Op zondag ben ik nog met een jongen die we hadden ontmoet die had ons al met heel veel dingen geholpen om de stage te vinden, een buskaart te kopen en de supermarkt te vinden die wat buiten de stad was maar wel meer producten had. met hem ben ik zondag nog door Palermo gefietst omdat ik graag wat meer wilde zien van de omgeving. Die dag waren alle winkels open en liet hij mij een mooi plein zien Polliza maar een groot theater stond en op dat moment ook van alles te doen was aan muziek straattheater en traditioneler dans door vrouwen en meisjes. Daar heb ik ook nog filmpjes van. die komen wel in Nederland te zien te zijn. Na een tijdje weer terug gegaan en thuis gekookt de volgende dag moesten we weer naar stage. het voelde al steeds beter. ook deze week kwamen de docenten van het graafschap collega langs die ons konden helpen met het uitleggen van de opdr. op stage en verder onze problemen met de appartementen. Wij wonen in een appartement waar het koud is weinig warm water en geen wifi. We weten al bijna hoe het voelt om zonder wifi te leven. haha. En onze huisbaas was op vakantie dus dat geregel moesten we allemaal zelf doen en leverde niks op dus balen zeg allemaal. Dus dit verhaal aan onze docenten verteld en die zijn samen met stage op zoek gegaan naar wat anders. Uiteindelijk is er een bed and breakfast geregeld en daar logeren we nu voor 1 nachtje en waarschijnlijk gaan we over op 1 feb. of misschien al eerder. Verder gaat het goed met mij, ik schrijf ook elke dag in een dagboekje. Ik voel me al steeds meer thuis en probeer te genieten en ik ga knallen hier dit laatste half jaar. Er is al veel gebeurd in een korte tijd maar ik denk vanaf nu of 1 feb. dat anders gaat worden en het ook een stuk relaxter gaat zijn. ik mis jullie allemaal en ik hoop dat ik als ik meer wifi heb dan vaker wat kan sturen op waarbenje.nu. Tot eind mei!

  • 18 Januari 2015 - 09:33

    Gerdien:

    Goedemorgen Roos, je hebt al een hele belevenis achter de rug. Ik hoop dat jullie nog een mooi appartement vinden en ons op de hoogte houd hoe het verder met je gaat. gr Gerdien

  • 18 Januari 2015 - 10:19

    Janneke Tolkamp:

    leuk om te lezen Roos! Fijn genieten daar ik kijk uit naar je volgende post!!!
    Groetjes Janneke

  • 18 Januari 2015 - 10:31

    Rita:

    Goedemorgen roos wat een mooi reisverslag heb je geschreven .je hebt al heel wat beleefd en bekeken het ga j je goed en houden we mekaar op de hoogte nog heel veel succes verder gr rita

  • 18 Januari 2015 - 11:34

    Henriette:

    Hoi roos.
    Super leuk zo'n reisverslag. Ik zie het al helemaal voor me.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag. Have fun.
    Gr. Henriëtte (Gerard,Marit,Sem en pien)

  • 18 Januari 2015 - 11:34

    Hannah:

    Leuk om over je belevenissen te lezen. Mooi geschreven! Hopelijk heb je lekker geslapen in de b&b. We komen je plekje over een paar weken bewonderen. Xx

  • 18 Januari 2015 - 11:50

    Annie Uut Katwiek:

    Wat een belevenissen in z'n korte tijd. Succes er mee.

  • 19 Januari 2015 - 08:16

    INA:

    Hallo Roos
    Wat leuk om wat van je te lezen
    Je maakt van alles mee maar je weet je er door heen te slaan
    Wat een KANJER ben je
    Geniet van alle dingen dan gaat het zeker lukken
    gr . van ons ALLEMAAL

  • 20 Januari 2015 - 20:29

    Josien Alphen Aan De Rijn :

    Leuk Roos om je verhaal te lezen. Knap dat je ook al op de fiets bent geweest door Palermo.
    Het verkeer kan soms chaotisch zijn.
    Kijk nu al uit naar je volgende verslag
    Geniet ervan en hopelijk kun je snel verhuizen

  • 22 Januari 2015 - 14:50

    Dinie Van Eijk:

    Hallo Roos, Leuk om je reisverslag te lezen. Deze week heeft Nathalie een presentatie op school gegeven over het bezoek aan jullie. Verteld over jullie nieuwe indrukken e.d. De omgeving komt mij allemaal bekend voor omdat Nina, Kiki en ik in 2012 op bezoek zijn geweest. Hoor graag binnenkort van je. Gr. Dinie

  • 26 Januari 2015 - 20:23

    Nathalie :

    Hoi Roos, leuk om je verhalen te lezen. Ben benieuwt naar hoe het nu gaat. Groetjes Nathalie

  • 30 Januari 2015 - 15:59

    Milou Visser:

    Hoi Roos,

    Wat leuk om jouw eerste indrukken te mogen lezen.
    Ik kan me goed voorstellen dat je moet wennen aan de mensen, de taal en je nieuwe omgeving.
    Hoe gaat het nu met je? Heb je je draai inmiddels kunnen vinden?

    Ik houd je blog in de gaten en lees graag weer een nieuw verslag.

    Zet 'm op en geniet van deze uitdaging!

    Groeten van Milou
    (taal- en rekencentrum van het Graafschap College)

  • 01 Februari 2015 - 11:33

    Josien :

    Hee Roos Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een gezellige dag van samen met je medestudenten
    Ook gefeliciteerd van Gerrit /Jeroen en Ernst
    Groeten uit Alphen aan de Rijn

  • 01 Februari 2015 - 15:55

    Ina:

    Hallo jarige
    Van harte gefeliciteerd, een fijne dag gewenst
    En een dikke kus van ons allen
    We drinken er een op bij thuiskomst
    Matthijs Aafke Elias Ton Ina

  • 11 Februari 2015 - 17:11

    Gerda Tolkamp:

    Hoi Roos.

    Mijn bewondering voor je dat je je overal zo dapper door heen slaat .
    Hoop voor je op een onvergetelijke stage ,met natuutlijk de nodige ontspanning
    Geniet ervan!!
    Groetjes
    Gerda Tolkamp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Ik ga voor ruim 5 maand naar het buitenland voor een stage. Ik wilde dit altijd al graag doen. en nu is mijn kans om te gaan. Ik hoop veel te zien en mij zelf nog mooier en beter te kunnen ontwikkelen. Zodat ik daar als een mooie ervaring naar terug kan kijken.

Actief sinds 30 Nov. 2014
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 4298

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 28 Mei 2015

een maand voor vertrek.

Landen bezocht: